Program začal seznámením s tématem vady zraku, což děti zaujalo a pomohlo jim lépe pochopit, jaké obtíže zažívají lidé se zrakovým postižením. Následovalo čtení z knihy Kouzelné brýle, kde každé dítě přečetlo jednu větu a nakonec četly paní učitelky a asistentky.
Aby si děti mohly lépe představit, jaké to je být nevidomým, vytvořily dvojice, kdy jeden byl navigátor a druhý měl pásku přes oči. V této roli na ně čekala řada úkolů: dojít k tabuli a dokreslit poslepu obličej do předkreslené hlavy, podepsat se, zvednout kelímek naplněný vodou a kousek jej poponést a odložit na víko odpadkového koše. Posledním úkolem bylo přejít po balanční lávce. Po splnění úkolů se děti ve dvojicích prohodily. Děti zjistily, že být správným navigátorem není vůbec jednoduché. A že je důležité umět věci správně pojmenovat a včas upozornit na překážku.
Po svačině nastala slavnostní chvíle, kdy k nám na návštěvu přišla víla Amálka. Děti byly postupně pasovány obrovskými brýlemi na čtenáře naší knihovny. Každý žák obdržel knihu Kouzelné brýle a čtenářský glejt. Sladkou tečkou byly upečené
muffiny s dekorací ve tvaru obrýlené sovy. Za výborné moučníky patří poděkování Katce Háse.
Akce byla pro děti nejen zábavná, ale i poučná a všechny si z ní odnesly nezapomenutelné zážitky.
Knihovnice Dana a Jitka (a v roli víly Amálky Kamila)